26o Συνέδριο
Το
26o Συνέδριο των Caretakers πραγματοποιήθηκε
στο Maastricht της Ολλανδίας από 1-7 Ιουλίου 2012
Ομάδα
μαθητών και καθηγητών από το 3ο Λύκειο Καλαμαριάς και το 4ο
Γυμνάσιο Σταυρούπολης συμμετείχε στο παγκόσμιο Συνέδριο ως εκπρόσωποι των Caretakers, Greece.
Το
θέμα του προγράμματος που παρουσιάστηκε ήταν : < Αρωματικά φυτά και βότανα
που χρησιμοποιούνται στη Φαρμακευτική και στην Κοσμετολογία >
Άριστη
και εποικοδομητική υπήρξε η συνεργασία της ομάδας μας με το
Istanbul Ted College της Τουρκίας και το 37ο Σχολείο από το Kirov της Ρωσίας. Οι μαθητές μας διαπίστωσαν ότι, μέσω της
συνεργασίας τους με συνομηλίκους τους από άλλες χώρες απόκτησαν γνώσεις που
αφορούσαν όχι μόνο το θέμα του προγράμματος, αλλά και τον πολιτισμό των
συνεργαζόμενων χωρών. Ήταν μια μοναδική εμπειρία που τους έφερε πιο κοντά και
κατέρριψε σύνορα και προκαταλήψεις.
Αποτέλεσμα
της επιτυχημένης συνεργασίας είναι η υπόσχεση-δέσμευση ότι θα υπάρξει περαιτέρω
συνεργασία στο μέλλον.
Όσον
αφορά τη διοργάνωση του συνεδρίου ήταν σύμφωνη, κατά τη γνώμη μου, με τις αρχές
της βιωσιμότητας. Ένα εναλλακτικό συνέδριο που έδωσε τη δυνατότητα στους
συμμετέχοντες να γνωρίσουν ένα μοντέλο κοινωνικής συμμετοχής και συσπείρωσης.
Πιστεύω ότι αποτελεί και πρόταση για την κατεύθυνση των μελλοντικών συνεδρίων.
Ανθούλα
Χατζηθεοδώρου
26th
Caretakers Conference
In Maastricht , Netherlands
1-7
July 2012
A team of students and teachers from the 3rd Senior
Secondary school of Kalamaria and the 4th Junior secondary school of Stavroupoli
participated as delegates of Caretakers Greece.
The theme of the project was: < Aromatic plants and Herbs used in
Medicine and treatment as well as in Cosmetics >
It was a joint project with
the Istanbul Ted College from Turkey and school 37 from Kirov , Russia .
Our cooperation was
undoubtedly very fruitful and successful. As a result there will be a further
communication and collaboration.
Our students have realized
that working together with their peers from other countries is a great
experience. They gained knowledge concerning not only the theme of the project
but also valuable information about other cultures.
As far as the conference is
concerned, in my opinion, it was in accordance with the principles of
sustainability. It was indeed an alternative conference which gave the
opportunity to the participants to become aware of the model of social
involvement and participation.
I believe it is a suggestion
for further conferences.
Διοργανώθηκε από τους
CARETAKERS GREECE
στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Συμμετείχαν 350 σύνεδροι από 16 χώρες
18th CONFERENCE 30 JUNE – 4 JULY
0rganised by
CARETAKERS GREECE
in THESSALONIKI
350 delegates from 16 countries
Εναρκτήριος
Χαιρετισμός της Προέδρου του Συνεδρίου
Κ.Ταμουτσέλη
Aξιότιμοι προσκεκλημένοι, αγαπητοί
σύνεδροι, μέλη της caretakers
of
the
environment
international
που βρίσκεστε σήμερα εδώ από όλες τις γωνιές της γης, θα ήθελα να σας
καλωσορίσω στην έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου και να σας ευχαριστήσω για
την εδώ παρουσία σας. Ειδικά στους
ξένους φιλοξενούμενους θα ήθελα να ευχηθώ μια ευχάριστη διαμονή στην πόλη μας.
Θα αναφερθώ
πολύ σύντομα στους λόγους που μας οδήγησαν στην επιλογή του συγκεκριμένου
θέματος για την διοργάνωση αυτού του συνεδρίου
καθώς και στους στόχους του.
Η διαμόρφωση της τοπικής AGENDA
21 που ψηφίστηκε το 1992 στην παγκόσμια
συνδιάσκεψη του Ρίο για το περιβάλλον,
στηρίζεται στην ενεργοποίηση και συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών για τη
διαμόρφωση σχεδίων τοπικής ανάπτυξης για τον 21 αιώνα, σχεδίων που να
συμβάλλουν στην εξασφάλιση ενός βιώσιμου μέλλοντος για τον πλανήτη. Η υλοποίηση
της όπως αναφέρεται στο κεφάλαιο 36 στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην εκπαίδευση των πολιτών για την αειφορία.
Η
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση θεωρήθηκε ως το πιο κατάλληλο πεδίο για την εφαρμογή
της εκπαίδευσης για την βιώσιμη ανάπτυξη και κατά τη δεκαετία του 1990
εξελίχθηκε σε εκπαίδευση για την αειφορία.
Στην διακήρυξη της UNESCO , γνωστή ως διακήρυξη της Θεσσαλονίκης
, διατυπώθηκε στα πλαίσια του Παγκόσμιου
Συνεδρίου που έγινε στη Θεσσαλονίκη το
1997 προτάθηκε η αλλαγή του όρου Περιβαλλοντική Εκπαίδευση σε Εκπαίδευση για
την Αειφορία.
Η εκπαίδευση για την αειφορία βασίζεται στην
αλλαγή αξιών, στάσεων, συμπεριφορών και ενεργειών σε ατομικό και κοινωνικό
επίπεδο. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να
πραγματοποιηθεί αυτή η αλλαγή ειδικότερα όσον αφορά τους νέους. Αν εξασφαλιστεί
η συμμετοχή τους στην αλλαγή ενεργειών, τότε είναι πολύ πιθανόν η συμμετοχή αυτή να ενισχύσει την εκτίμησή
τους στις δημοκρατικές αρχές και την εξέλιξή τους σε ενεργούς πολίτες που θα
συμμετέχουν στα κοινά.
Αν η Ατζέντα 21 αποτελεί
βασικό μέσο για ένα αειφορικό,
οικολογικό, οικονομικό και κοινωνικό, μέλλον, τα παιδιά αποτελούν την κατεξοχήν
ομάδα την οποία αφορά το μέλλον αυτό. Για τον λόγο αυτό το συνέδριό μας
δεν έχει μοναδικό στόχο τη συζήτηση θεμάτων σχετικά με τη συμμετοχή των
παιδιών αλλά και υλοποιεί στην πράξη τη
συμμετοχή αυτή.
Στο
συνέδριο αυτό συμμετέχουν όσοι φορείς ενδιαφέρονται για την θεωρία, την
πολιτική και την πρακτική της εκπαίδευσης για την Βιώσιμη Ανάπτυξη μέσα από την
υλοποίηση της Τοπικής Ατζέντα 21. Ανάμεσα στους εκπροσώπους είναι Επιστήμονες από Πανεπιστήμια και
άλλους ερευνητικούς και εκπαιδευτικούς φορείς, όσοι εμπλέκονται για την
εφαρμογή της εκπαίδευσης για την αειφορία στα σχολεία, εκπαιδευτικοί, Υπεύθυνοι
Π.Ε. και Αγωγής Υγείας κ.α. Και κυρίως συμμετέχουν αυτοί για τους οποίους η
εκπαίδευση για την αειφορία έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, οι μαθητές.
Το συνέδριο έχει παγκόσμιο προσανατολισμό. Επιδιώχθηκε η
συμμετοχή σε αυτό και των αναπτυσσόμενων χωρών ως αναγνώριση της παγκόσμιας
σημασίας της εκπαίδευση για την αειφορική ανάπτυξη. Και αυτό όχι μόνο επειδή
σημαντικά βήματα υλοποίησής της παιδικής συμμετοχικότητας έχουν πραγματοποιηθεί
στις αναπτυσσόμενες χώρες, παρότι
ξεκίνησε ως ιδέα στις αναπτυγμένες χώρες, αλλά κυρίως επειδή η αειφορική ανάπτυξη έχει
πολύ λιγότερες προοπτικές επιτυχίας αν περιορίζεται σε ορισμένες μόνο περιοχές
του πλανήτη.
Γεγονός είναι ότι παρά τις προσπάθειές
μας δεν μπορέσαμε να στηρίξουμε οικονομικά τις αντιπροσωπείες από
αναπτυσσόμενες χώρες. Είναι όμως
ιδιαίτερα λυπηρό που ορισμένες από τις αντιπροσωπείες αυτές, όπως για
παράδειγμα η αντιπροσωπεία από την Κένυα, χώρα που φιλοξένησε το αντίστοιχο συνέδριο το 2003, ακόμη και
όταν με δυσκολία εξασφάλισαν
χρηματοδότηση από διεθνείς οργανώσεις, συνάντησαν ανυπέρβλητες δυσκολίες στην
έκδοση βίζας για τη χώρα μας. Έτσι η συμμετοχή τους ακυρώθηκε την τελευταία
στιγμή.
Η διοργάνωση αυτού του 18ου
Συνεδρίου-νεανικού Φόρουμ στη Θεσσαλονίκη
έχει στόχο να συμβάλει στη χάραξη
των κατευθύνσεων για διαμόρφωση της
σχολικής Ατζέντα 21 για το ελληνικό
σχολείο μέσα από την ανταλλαγή εμπειριών
με άλλες χώρες που την έχουν ήδη διαμορφώσει και την εφαρμόζουν. Έχει επίσης στόχο να αναδείξει μια παγκόσμια
διακήρυξη για τη παιδική συμμετοχικότητα και τη συνεργασία σχολείου-τοπικής
αυτοδιοίκησης και τοπικής κοινωνίας στη διαμόρφωση της Τοπικής Ατζέντα 21 για
μια βιώσιμη πόλη, για ένα βιώσιμο πλανήτη.
Μέσα από την ανταλλαγή
εμπειριών των νέων να τους βοηθήσει να συνειδητοποιήσουν ότι τα προβλήματα
κοινωνικά, πολιτισμικά, περιβαλλοντικά δεν έχουν σύνορα, είναι κοινά σε όλο τον
πλανήτη και άρα η αντιμετώπισή τους πρέπει να γίνει από κοινού.
Ανάμεσα στους στόχους του
συνεδρίου είναι και η διεθνής προβολή
της Θεσσαλονίκης και της χώρας μας γενικότερα ανάμεσα στην παγκόσμια νεολαία.
Το ίδιο το Συνέδριο έχει οργανωθεί στο πνεύμα
της αειφορίας. Οργανώθηκε συμμετοχικά
και συνεργατικά με την εθελοντική
εργασία εκπαιδευτικών από διάφορες
σχολικές μονάδες της Θεσσαλονίκης και
όλης την Ελλάδας που αφιέρωσαν πολύτιμο
χρόνο για το σκοπό αυτό και τους οποίους
θεωρώ υποχρέωση να ευχαριστήσω.
Κατάφερε να φέρει σε κοινό
πεδίο δράσης τη σχολική κοινότητα ( εκπαιδευτικούς, μαθητές και Κέντρα
Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΥΠΕΠΘ) με την τοπική αυτοδιοίκηση και άλλους τοπικούς φορείς με αμοιβαίο
ενδιαφέρον για την διάδοση των αρχών και στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης, μέσα
από την ενίσχυση της υλοποίησης
αλλά και της προβολής τοπικών σχεδίων συμμετοχικής δράσης. Πολλές
αντιπροσωπείες μαθητών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας αλλά και
αντιπροσωπείες χωρών από το εξωτερικό έχουν χρηματοδοτηθεί από την τοπική
αυτοδιοίκηση.
Θεωρούμε ότι το ενδιαφέρον αυτό της
τοπικής αυτοδιοίκησης για τη στήριξη
των καινοτόμων δράσεων στα σχολεία, εκφράζει και την ουσιαστική καταξίωση των
δράσεων αυτών ως φορέων αλλαγής της εκπαίδευσης προς την κατεύθυνση της
εκπαίδευσης για την βιώσιμη ανάπτυξη, για ένα βιώσιμο σχολείο για μια βιώσιμη
κοινωνία.
Η υλοποίηση του συνεδρίου
δεν θα ήταν εφικτή χωρίς την οικονομική
στήριξη πολλών άλλων φορέων στους οποίους αφήνω να αναφέρει στη συνέχεια
ο αντιπρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής.
Στη
διεθνοποίηση του Συνεδρίου συνέβαλε η συνεργασία της Παγκόσμιας οργάνωσης
εκπαιδευτικών – μαθητών για περιβάλλον CARETAKERS OF THE ENVIRONMENT INTERNATIONAL, ο πρόεδρος της οποίας είναι μαζί μας και
τον οποίο καλώ στο βήμα να χαιρετίσει το συνέδριο και να μας πει λίγα για την
οργάνωση και τις δραστηριότητές της.
Collaboration between Science across the World and the Caretakers of the Environment?
Lida Schoen, Anthoula Hatzitheodorou
Caretakers of the Environment
Caretakers of
the Environment (http://caretakers.boker.org.il)
is a volunteers organisation that organises conferences for teachers and
students in June/July every year. The organisation attempts to make
recommendations at both the local and international level. Developing plans of
action, strengthening networks, discovering new teaching methodologies and the
chance for young people, teachers and decision makers to work side by side on
issues of common concern all combine to produce something that is unique and to
be treasured (President Andrew Cox' words in the 'The Global Forum for
Environmental Education', volume 14, number 1, 2004). The subject this year was
'School and Agenda 21: Educating young people for a sustainable future'.
The conference in 2004 (June 30th – July 4th) took
place in Thessaloniki , Greece . The conference was hosted
by the American Farm School ,
just outside the city.
350 delegates
from 16
countries and a substantial Greek delegation showed the work they did since
last year's meeting in Kenya .
Students don't usually exchange their work and results with other schools
during the process.
Science across the World in Greece
Anthoula Hatzitheodorou (Greek coordinator) and Lida Schoen (Dutch
coordinator) of Science across the World presented three workshops about
possibilities of the programme for students and teachers. For the first
workshop we travelled with nearly all Greek participants to the Environmental
Centre in Arnea on the peninsula
of Chalkidiki . For an
audience of about 70 students and teachers Lida explained the programme,
Anthoula told about her experiences with extra curricular work and two of her
students: Athiná and Georgia added their experiences. They voluntary took part after
school time, this last year on the topic 'Domestic waste'.
The teachers
and students asked many questions. Many science teachers asked for translations
in Greek, because it is not always possible to collaborate with an English
teacher permanently. Internet access can be a problem, although the situation
in Greece
is improving.
Representatives
from Environmental Centres all over the country showed a keen interest to know more
about Science across the World.
Science across the World in the world
The next day we presented the workshop for
a group of 'international' teachers, including president Andrew Cox and other
members of the Caretakers International board. Possible environmental subjects
on offer are: Acid rain, Biodiversity
around us, Domestic waste, Drinking water, Global warming, Renewable energy and
Talking about Genetics.
As the Caretakers organisation originated from the USA , the board members present wondered why not
more schools in the USA
take part in the Science across the World programme.
On the last
day, before the last session: evaluation
and recommendations for future conferences,
we presented Science across the World again for all present teachers,
with Dina Tamoetseli (left in front row), the president of the local organising
committee in the audience. She got a big very long applause for organising a
wonderful conference in Thessaloniki
at the end of the student sessions.
Future collaboration?
Can the strong points of the Science across
the World programme:
· ready to use teaching materials on environmental issues;
· possibilities to exchange results with peers on standardised
exchange form;
· database with nearly 3000 possible partners all over the world;
· hardly any costs to take part;
· succeeding to organise a yearly conference for students and teachers;
· acquiring enough sponsor money to do so?
The next Caretakers conference 2005 will be in Portland , Washington
State, USA
with Biodiversity as the subject. Possibilities for collaboration?
Caretakers president Andrew Cox will discuss
possibilities with Science across the World director Marianne Cutler in the
near future.
Presentation in enviromental centre in Arnea-Chalkidiki |
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
To 18ο Παγκόσμιο Συνέδριο και
Νεανικό Φόρουμ της Παγκόσμιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για το Περιβάλλον CARETAKERS ΟF THE ENVIRONMENT INTERNATIONAL
πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στη Θεσσαλονίκη στις προγραμματισμένες
ημερομηνίες, 30 Ιουνίου με 4 Ιουλίου2004.
Το Συνέδριο που είχε θέμα
«ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΑΤΖΕΝΤΑ 21 : ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΒΙΩΣΙΜΟ ΜΕΛΛΟΝ»,
οργανώθηκε από τα Γραφεία Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής Υγείας της
Διεύθυνσης Δ.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης και την Caretakers for the Environment Greece, παράρτημα της CARETAKERS ΟF THE ENVIRONMENT INTERNATIONAL.
Tο τόνο στην Τελετή έναρξης έδωσαν
μαθητές από σχολεία της Θεσσαλονίκης με μουσική και τραγούδια αλλά και με μια
σύντομη παρουσίαση, με ενδιαφέροντα κείμενα και εικόνες, της ιστορικής και
σύγχρονης πολιτισμικής ταυτότητας της πόλης.
Οι τοπικές αρχές έδωσαν το παρών
και χαιρέτισαν την εκδήλωση τονίζοντας τη σημασία της συνεύρεσης νέων από όλον
τον κόσμο σε μια συνάντηση ανταλλαγής απόψεων, προβληματισμών και στόχων σε
κοινά θέματα του περιβάλλοντος.
Το συνέδριο κατάφερε να φέρει σε
κοινό πεδίο συνεργασίας το σχολείο με
τους τοπικούς φορείς και την τοπική αυτοδιοίκηση για την προώθηση
δράσεων για την βιώσιμη ανάπτυξη και την διάδοση της σημασίας και αναγκαιότητας
της βιώσιμης ανάπτυξης. Παρουσιάστηκαν
περισσότερα από 64 επιτυχημένα μαθητικά
προγράμματα και 25 εισηγήσεις εκπαιδευτικών. Τα προγράμματα που παρουσιάστηκαν
είχαν θέματα που αναφέρονταν στον βιώσιμο τουρισμό, την βιώσιμη διαχείριση
Φυσικών Πόρων και Φυσικής και Πολιτιστικής κληρονομιάς, της βιώσιμης αγροτικής
ανάπτυξης, της βιώσιμης πόλης.
Στο συνέδριο συμμετείχαν
αντιπροσωπείες μαθητών και εκπαιδευτικών από 16 χώρες, από την Καραϊβική, το
Χονγκ-Κονγκ, την Κύπρο, τη Δανία, Τη Φιλανδία, τη Γαλλία, την Ιρλανδία, την
Πορτογαλία, την Ισπανία, Την Πολωνία, τη Σκωτία, τη Σουηδία, τη Τουρκία, τις
ΗΠΑ, την Ολλανδία και από όλη την Ελλάδα και το παρακολούθησαν συνολικά 350 σύνεδροι, 160 ξένοι και 190 Έλληνες.
Στο Συνέδριο παρουσίασαν τις δραστηριότητες
των ηλεκτρονικών δικτύων SCIENCE ACROSS THE WORLD
και YOUNG MASTERS OF THE ENVIRONMENT
οι συντονίστριές τους Lida Shoen από την Ολλανδία και Brigitta Norden από τη Σουηδία. Στο κάλεσμα της Brigitta Norden για συμμετοχή στην
ετήσια συνάντηση αντιπροσωπειών των συμμετεχόντων σχολείων στο Δίκτυο YOUNG MASTERS OF THE ENVIRONMENT που
πραγματοποιήθηκε στο Κάϊρο 10-15 Σεπτεμβρίου 2004, ανταποκρίθηκε η υπεύθυνη
Π.Ε. του Ν.Μαγνησίας κ. Αικατερίνη Δουμπιώτη που παρακολούθησε τη συνάντηση με
ομάδα 3 μαθητριών από το Βόλο.
Οι συμμετέχοντες είχαν την
ευκαιρία να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν εμπειρίες πάνω σε κοινού
ενδιαφέροντος θέματα. Είχαν επίσης την ευκαιρία να επισκεφτούν σημαντικούς
αρχαιολογικούς χώρους όπως την αρχαία Πέλλα και την Αρχαία Όλυνθο, να
συμμετάσχουν σε Προγράμματα του Περιβαλλοντικού Κέντρου Αρναίας, Νάουσας και Έδεσσας, να γνωρίσουν την ελληνική
φιλοξενία σε γέυμα που τους παρέθεσε ο Δήμαρχος της Έδεσσας στην περιοχή των
καταρρακτών και των Υδρόμυλων και να ξεναγηθούν στην πόλη της Έδεσσας. Είχαν επίσης την ευκαιρία να συμμετέχουν σε
εργαστήρια στο πεδίο σε θέματα όπως η
προστασία των παράκτιων οικοσυστημάτων και να ενθουσιαστούν από την ομορφιά της
ελληνικής θάλασσας στην Χαλκιδική.
Όλοι οι μαθητές που συμμετείχαν
στο συνέδριο συνέβαλαν στην επιτυχία της τελετής λήξης δίνοντας με αντιπροσωπευτικούς χορούς και τραγούδια της χώρας τους έναν τόνο
συναδέλφωσης μέσα από τον πολιτισμό. Η Περιβαλλοντική Ομάδα
μαθητών Γυμνασίου Αλεξάνδρειας άνοιξε
την τελετή λήξης παρουσιάζοντας μουσικές της φύσης με τη συνοδεία των
εκπαιδευτικών τους ενώ η μαθητική
ορχήστρα του 2ου ενιαίου Λυκείου Νεάπολης παρέσυρε μαθητές και
εκπαιδευτικούς στους ρυθμούς της ελληνικής μουσικής μέχρι αργά το
βράδυ.
Στο τέλος της τελετής λήξης
αντιπροσωπεία από τις ΗΠΑ παρουσίασε την πρόταση για το επόμενο 19ο
Παγκόσμιο Νεανικό Φόρουμ CARETAKERS ΟF THE ENVIRONMENT INTERNATIONAL που θα
πραγματοποιηθεί στο Όρεγκον των ΗΠΑ και κάλεσε τους παρευρισκόμενους να το
στηρίξουν με τη συμμετοχή τους.
Ο Σύλλογος εκπαιδευτικών για το Περιβάλλον - Caretakers of the Environment Greece ιδρύθηκε ως παράρτημα
των CARETAKERS ΟF THE ENVIRONMENT INTERNATIONAL τον Οκτώβρη του
2003 και ιδρυτικά μέλη ήταν Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και
Εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα. Πρόεδρος του Συλλόγου είναι η Κωσταντία
Ταμουτσέλη, Αντιπρόεδρος η Ιωάννα Τσολακοπούλου, Γραμματέας η Γεωργία
Χατζηαθανασιάδου και Ταμίας η Βίκη
Λολίδου.
Το CDROM με τα πρακτικά του
Συνεδρίου σχεδίασε ο εκπαιδευτικός του 3ου
ΤΕΕ Σταυρούπολης Άγγελος Γκιζιώτης σε συνεργασία με την Κωσταντία Ταμουτσέλη
Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής. Το CDROM είναι διαθέσιμο
στους ενδιαφερόμενους με
αντικαταβολή του ταχυδρομικού τέλους.
Στην επιτυχία του συνεδρίου συνέβαλε ουσιαστικά η
εθελοντική συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών της οργανωτικής επιτροπής που
δούλεψαν με μεράκι τόσο στην προετοιμασία όσο και στην υλοποίηση του Συνεδρίου.
Η συνεργασία εκπαιδευτικών και μαθητών με τα Κέντρα Π.Ε., τους Υπεύθυνους Π.Ε.,
και την τοπική αυτοδιοίκηση έδωσε και το στίγμα της οργάνωσης του συνεδρίου στη βάση των αρχών λειτουργίας μιας αειφορικής κοινωνίας.
Ευχαριστούμε όλους όσους
συνέβαλαν στην επιτυχία του συνεδρίου.
Για την οργανωτική Επιτροπή
Δρ Κ.Ταμουτσέλη
Πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής
του Συνεδρίου
Υπευθυνη Π.Ε. Δ.Ε. Δυτικής
Θεσσαλονίκης
Πρόεδρος Caretakers of the Environment Greece
CLOSING REMARKS
The 18th annual conference of
CARETAKERS OF THE ENVIRONMENT INTERNATIONAL has taken place with great success in
Thessaloniki Greece from 30th June to
4th July 2004. The conference that has been organized by Caretakers
of the Environment Greece and the Directorate of Secondary Education of
Thessaloniki/Greece has as theme “SCHOOL
AND AGENDA 21: EDUCATING YOUNG PEOPLE FOR THEIR SUSTAINABLE FUTURE”.
Greek students from Thessaloniki gave the tone to the opening
ceremony with music, songs and a comprehensive short and interesting presentation of the city’s history and its
current cultural, social and economic identity. Local authorities welcomed the
delegates emphasizing the importance of bringing together young people from all
over the world to share common
problems, thoughts and goals concerning the environment.
The conference has succeeded in bringing
together school and local authorities as well as local agents in the mutual
cause of stressing the significance of sustainable actions and disseminating
the message of sustainable development through the presentations of over 64
successful student and about 20 teacher’s presentations.
The presented projects dealt with concerned to
Sustainable Tourism, Sustainable cities, Sustainable management of Nature
Resources, Sustainable Management of Nature and Cultural Heritage, Sustainable
Rural Development and sustainable schools.
Delegates came from 16 countries: Carribean, Cyprus, Denmark,
Finland, France, Hong Kong, Ireland, Portugal, Poland, Scotland, Spain, Sweden,
Turkey, USA, Netherlands, and from all over
Greece.
Lida Shoen from Netherlands ,
coordinator of the network of science across the world project and Brigitta Norden from Sweden , coordinator of YOUNG MASTERS OF THE ENVIRONMENT Project gave
interesting presentations inviting participants to join their projects.
Apart from having the opportunity to work
together and exchange ideas on common issues the participants had the chance to
visit important archaeological sites as the ruins of the palace of Alexander
the Great in ancient Pella in a distance of about 45 Km west of Thessaloniki,
the ancient settlement of Olynthos in Chalkidiki, the first city set according
to Hippodameus planning system. They also had the chance to visit and attend
part of the educational program of the Environmental Education Centers in Edessa and Chalkidiki, to enjoy Greek hospitality enjoying
the lunch offered by the Mayor of the lovely city of Edessa
in the magnificent area of
Waterfalls and old watermills and to participate in workshops on coastal and mountainous
ecosystems.
The closing ceremony had a great success with
the contribution of all young participants. In the opening of the closing ceremony
the Environmental Team of the Gymnasium of Hmathia gave a music performance with sounds of nature while
students from different countries
presented dances and music of their own country andshared a common
expression in dances inspired by Greek music that was played by the
music team of Greek students of 2nd
Lyceum of Neapolis Thessaloniki.
The next 19th Conference that will
be place in Oregon USA has been announced by the President of Caretakers
International Andrew Cox and its announcement was followed by a comprehensive
presentation given by the delegates of the Host Institute.
Caretakers of the Environment Greece is a new
Branch of Caretakers of the Environment International sharing the same goals
and aspirations.
Caretakers of the Environment Greece has
members from all over Greece ,
secondary school tachers working on environmental education and advisors on
environmental education.
Dina (Kostandia) Tamoutseli is the president of
Caretakers Greece and member of the International Council of Caretakers
International
Ioanna Tsolakopoulou is Vice president of
Caretakers Greece
Georgia Hatziathanasiadou is the secretary and
Vicky Lolidou is the Cashier.
This CDROM with all the presentations plus
photos of the conference has been prepared
by the teacher of 2nd Technical Lyceum of Stavroupolis
Thessaloniki Anellos Giziotis in cooperation
with Dr Kostandia Tamoutseli Conference Organizer and is available to all interested participants at the mailing cost only.
President CARETAKERS GREECE
email: ktam@nured.auth.gr
ΑΦΙΣΑ |
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ CARETAKERS GREECE ΣΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
PARTICIPATION OF CARETAKERS GREECE INTERNATIONAL CONFERENCES
19ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΣΤΟ SALEM, OREGON, Η.Π.Α.
Συμμετοχή δύο αντιπροσώπων από Ελλάδα
2005
19th CONFERENCE
IN SALEM, OREGON, U.S.A.
Theme: Forging New
Partnerships with the Economic Community
Two delegates from Greece
2007
21 Συνέδριο στο Hong Kong
ΘΕΜΑ : Πώς να ζούμε σε αρμονία με το περιβάλλον συμμετέχοντας ενεργά
17 συμμετοχές από Ελλάδα
21st conference in Hong Kong
Theme : How to live in Harmony with the environment through active participation
17 participants from Greece
22o Συνέδριο Aalborg Δανίας
6-12 Ιουλίου 2008
Περιβάλλον, Βιωσιμότητα και ανανεώσιμες πηγές ενέργεια
•Συμμετείχαν 250 σύνεδροι από 17 χώρες.
•Από την Ελλάδα συμμετείχαν περιβαλλοντικές ομάδες από την
Καλαμαριά με θέμα: Η Καλαμαριά Χθες-Σήμερα- Αύριο, Μόλυνση και συνέπειες,
Από τον Βόλο με θέμα: Ακολουθώντας τον κύκλο του νερού στο Δάσος και πως
Εξοικονομούμε ενέργεια στο σπίτι,
Και από την Θεσσαλονίκη με θέμα:
Ανακύκλωση, Επαναχρησιμοποίηση, Μείωση του όγκου των απορριμμάτων
Aalborg Denmark 2008
The theme of the conference was:
ENVIRONMENT
SUSTAINABILITY
and NEW ENERGY
250 DELEGATES FROM 17 COUNTRIES
DELEGATIONS FROM GREECE
Environmental groups from
Kalamaria with the project: Kalamaria Yesterday- Today- Tomorrow
Pollution and Consequences.
From Volos with the projects: Following the circle of water in the forest and how to save energy at home.
From Thessaloniki with the project: Recycle - Reuse - Reduce
23ο Συνέδριο
5-11 Ιουλίου 2009 στοAberdeen
της Σκωτίας
Θέμα: Συνεργαζόμαστε για την βιωσιμότητα
250 σύνεδροι από 28 χώρες
Η Θεσσαλονίκη συμμετείχε με το θέμα:
5-11 Ιουλίου 2009 στοAberdeen
της Σκωτίας
Θέμα: Συνεργαζόμαστε για την βιωσιμότητα
250 σύνεδροι από 28 χώρες
Η Θεσσαλονίκη συμμετείχε με το θέμα:
Πρασινίζω
το σχολείο μου
5-11 July 2009
in Aberdeen, Scotland
Theme: Sustainability together:
Working in Partnership
250 delegates from 28 countries
Thessaloniki participated with the project:
Greening
our school for a sustainable future
25ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ
3-9 ΙΟΥΛΙΟΥ 2011
ΣΤΟ DEBRECEN ΤΗΣ
ΟΥΓΓΑΡΙΑΣ
Θέμα:
ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΜΕΣΩ
ΤΗΣ ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑΣ
250 ΣΥΝΕΔΡΟΙ από 18 ΧΩΡΕΣ
11 αντιπρόσωποι από τη Θεσσαλονίκη με θέμα:
Πολιτιστική κληρονομιά της
Σταυρούπολης
Στρατόπεδο Παύλου Μελά- Μονή
Λαζαριστών
25TH CONFERENCE
3-9 JULY 2011
In DEBRECEN , HUNGARY
Theme: NATURAL HERITAGE AND TOURISM THROUGH
BIODIVERSITY
250 delegates from 18 countries
We participated with 11
delegates and with the project:
CULTURAL HERITAGE OF STAVROUPOLI
Former Army Camp Pavlos
Melas- Cultural Complex of Mon. Lazariston